در مورد علّت مخفي ماندن قبر شريف حضرت فاطمهء زهرا سلام الله عليها گفته شده که چون ايشان بعد از ارتحال پيامبر اکرم صلوات الله عليه و آله و در جريان دفاع از حقّ پايمال شدهء اميرالمؤمنين(س) مظلوم واقع شدند،وصيّت فرمودند که به صورت مخفيانه دفن شوند و احدي از مضجع شريف ايشان آگاهي پيدا نکند و اين مسئله،علامتي باشد براي آيندگان تا از عمق مظلوميّت ايشان و حقّ پايمال شدهء علي(ع)باخبر شوند.


حتّي در احاديث وارده،اين مطلب ذکر شده که هرکس مي خواهد زهرا(س) را زيارت کند،بارگاه حضرت فاطمهء معصومه سلام الله عليها را در قم زيارت کند.


با در نظر گرفتن اين موضوع،آيا احداث  بارگاه و مقبرهء نمادين آن حضرت در نجف اشرف، در جوار بارگاه ملکوتي اميرالمؤمنين سلام الله عليه،که اخيراً آغاز گرديده و مراحلي از آن انجام شده است،به اين موضوع مهمّ و حکمت آن،لطمه اي وارد نخواهد کرد؟اگر به مرور زمان،دوستداران آن حضرت به زيارت اين بارگاه نمادين بروند،آيا در سالهاي آتي و نسل هاي آينده،رفته رفته اين تصوّر غلط به وجود نخواهد آمد که همين بارگاه نمادين،محلّ واقعي دفن آن حضرت است و عملاً حکمتِ مخفي ماندن قبر ايشان،لوث بشود و به محاق نسيان و فراموشي برود و مصداق «نشانيِ غلط »دادن گردد؟


نقل است که بعد از شهادت آقا امير المؤمنين(س)،محلّ دفن ايشان هم تا صد سال،مخفي بود و بعد از اينکه آخرين نفر از خوارجي که احتمال مي رفت نسبت به ساحت ايشان اهانت کنند،از دنيا رفت،محلّ دفن ايشان توسّط امام جعفر صادق(س)به مردم اطّلاع داده شد و بر روي آن،بارگاه احداث گرديد.اگر قرار بود که محلّ دفن حضرت فاطمه(س) هم آشکار شود،اين امر هم مي توانست توسّط امام صادق و يا هرکدام از ائمّهء معصومين(صلوات الله عليهم)صورت پذيرد،امّا چنين کاري توسط آن حضرات،انجام نگرديد.پس ساختن مقبرهء نمادين براي صدّيقهء کبري،ولو به بهانهء تکريم مقام ايشان،چه موضوعيّتي مي تواند داشته باشد؟چرا بايد دانسته و ندانسته،با جهالت ها و خشکه مقدّس بازي هاي خودمان،آب در آسياب دشمنان اهل بيت(س) بريزيم؟




مشخصات

تبلیغات

محل تبلیغات شما
محل تبلیغات شما محل تبلیغات شما

آخرین وبلاگ ها

برترین جستجو ها

آخرین جستجو ها

فاخته پرواز Habtamu آبی فیروزه ایی بازسازی خانه - بازسازی منزل دیزل ژنراتور مغزِ بادامیِ نَنه 5 کهربا فان Tymica Katie